woensdag 9 juni 2010

Let op slordigheid omtrent persoonsgegevens

U moet beter omgaan met de persoonlijke gegevens van uw klanten. Volgens ICT bedrijf Accenture gaan veel Nederlandse bedrijven slordig om met deze gegevens. Overigens concludeert het bedrijf wel dat u zich wél verantwoordelijk voelt voor de waarborging van de persoonsgegevens van uw klanten.

Wereldwijd heeft 58% van de bedrijven wel eens te maken gehad met verlies van persoonsgegevens. In Nederland is dat 75%. Een aanzienlijk verschil, terwijl 71% van de buitenlandse bedrijven zich minder verantwoordelijk voelt voor deze gegevens. In Nederland is het verantwoordelijkheidsgevoel met 86% een stuk hoger. Tegenstrijdig dus. Nederlandse bedrijven hebben vaker te maken met het verlies van persoonsgegevens, maar voelen zich hier wel meer verantwoordelijk voor dan bedrijven uit het buitenland. De beveiliging van Nederlandse bedrijven moet daarom beter. Heeft uw organisatie wel eens te maken gehad met het verliezen van persoonsgegevens van klanten, dan kan dat uw organisatie duur komen te staan. U kunt dan beter investeren in goede beveiliging en schadeclaims voorkomen.

Bron: Marketing Rendement

Geen opmerkingen: